Autor Téma: Ako sa dostať do počítača?  (Přečteno 8903 krát)

Saša

  • Host
Ako sa dostať do počítača?
« kdy: 29. 09. 2014, 12:33:09 »
Zdravím vospolok, ako absolútny amatér sa obraciam na skúsenejších.
Vo firme sme vyradili notebook ( kúpil sa nový, a pre tento nebolo využitie, nevyraďoval sa z dôvodu nejakej poruchy )a bola možnosť si ho odkúpiť domov, tak som si ho vzala. Problém je, že keď ho naštartujem, pýta odo mňa nielen firemné meno a heslo, ale aj doménu. Keď ju zadám z výberu, aj tak ma nepustí ďalej. Ešte som sa s tým nestretla, uvedomujem si, že som fakt iba laik. Viete mi poradiť, ako na to, aby som  ho mohla používať? Ďakujem.
Saša

Reklama

  • Stálý člen
  • *****
  • Příspěvků: 0


Martin

  • Host
Re:Ako sa dostať do počítača?
« Odpověď #1 kdy: 29. 09. 2014, 15:11:56 »
Osobně bych si na takto získaném notebooku okamžitě kompletně přeinstaloval OS. V dnešní době mají notebooky "Recovery Partition", ze které je reinstalace poměrně snadná a rychlá, protože není nutno dohledávat ovladače jednotlivých zařízení. Nevýhodou bývá pouze množství vnuceného SW, který je potřeba následně odinstalovat. Zkus okamžitě po zapnutí NB klávesu F9, případně to může být i jiná funkční klávesa nebo klávesa ESC (každý výrobce si to řeší po svém). Nebo o reinstalaci OS požádej někoho zkušenějšího.


Saša

  • Host
Re:Ako sa dostať do počítača?
« Odpověď #2 kdy: 02. 10. 2014, 10:33:06 »
Ďakujem za radu, určite vyskúšam a ak nepomôže, nebudem sa v tom vŕtať sama, dám to odborníkovi.  :)


Franta_Kr.

  • Host
Re:Ako sa dostať do počítača?
« Odpověď #3 kdy: 02. 10. 2014, 13:52:30 »
Jen pro úplnost: Byla by zde ještě možnost, zkusit se přihlásit jako lokální administrátor, pokud by vám ten, kdo to instaloval, sdělil jeho heslo (byl-li to ale firemní NB, tak pochybuji, že by k tomu byl některý admin ochotný :) ). Jde to i bez jeho znalosti pomocí spec. SW, ale není to práce pro laika a neuvádíte ani o jaký jde OS. Je-li to možné, dejte na radu Martina.


Martin

  • Host