Autor Téma: Problém s HDD ve stolním PC  (Přečteno 20467 krát)

endriel

  • Nováček
  • *
  • Příspěvků: 5
Problém s HDD ve stolním PC
« kdy: 23. 04. 2013, 20:16:55 »
Dobrý den,
moc to tu neznám, ale zdálo se mi, že tady bych mohl dostat nějakou radu. Mám problém s pevným diskem. Z ničeho nic se hrozně zpomalil - 10GB dat sem zálohoval cca 36 hodin. Vše prostě trvalo hrozně dlouho a potom se najednou PC restartoval a objevila se černá obrazovka a hláška: Hard Disk: S.M.A.R.T. Status Bad, Backup and Replace. Chápu, že je HDD asi poškozený a musím ho vyměnit, ale od té chvíle šlape jak hodinky, je zase rychlej, ale tahle hláška se objevuje pořád. Pomůže normální formát a reinstal W7 nebo si prostě mám koupit novej disk? Ještě sem si stáhl nějakej program, kterej ukazuje taky, že stav je špatný. Děkuji za rady.

Reklama

  • Stálý člen
  • *****
  • Příspěvků: 0


Yarda

  • Host
Re:Problém s HDD ve stolním PC
« Odpověď #1 kdy: 23. 04. 2013, 20:47:49 »
Nejsem sice úplný odborník na současné harddisky, ale pokusím se poradit, co bych dělal já.
Pokud se stále objevuje ta hláška, tak bych jej po zazálohování od základu překonfiguroval, tj. zrušil a znovu nastavil partition.
Ještě před tím bych ale znovu ručně zasunul kabely a zkontroloval nastavení v BIOSu. Poté bych nainstaloval systém a snad by ta hláška měla zmizet. V dalších dnech bych příležitostně testoval stav disku a podle výsledků se rozhodoval, jestli ho nechat být nebo koupit nový.

Hodně zdaru při zdlouhavé činnosti :-)


Martin

  • Host
Re: Problém s HDD ve stolním PC
« Odpověď #2 kdy: 23. 04. 2013, 23:32:28 »
Takže asi takhle:

Pokud se objeví hláška "S.M.A.R.T. Status Bad, Backup and Replace", je jediné možné řešení okamžitě se pokusit přesně o to, co nám ta hláška říká. Disk sice může ještě nějaký kratší čas zdánlivě normálně fungovat, ale stejně pravděpodobné je i to, že se třeba už při příštím startu počítače nerozjede vůbec !