Autor Téma: Program - adresář s různými funkcemi  (Přečteno 4827 krát)

Batozka

  • Host
Program - adresář s různými funkcemi
« kdy: 09. 11. 2012, 18:22:10 »
Dobrý den všem,
prosím o informaci, zda existuje nějaký program - adresář, který by kromě vkládání běžných údajů jako je jméno, adresa, e-mail, a např. znalosti a dovednosti, absolvovaná školení a semináře apod., dokázal toto:

Při zadání např: Kdo ze seznamu absolvoval to a to (určitý seminář) nebo při zadání: kdo umí to a to (určitou znalost) tak aby to zobrazilo kdo seminář či znalost má, anebo zobrazilo kdo to nemá. Nebo zda to jde i jinou formou dotazu, např. zadat přímo konkrétní seminář či znalost a pak aby to zobrazilo (vypsalo, nebo nějak jinak zvýraznilo) osoby které ten seminář absolvovaly.

A také při zadání určitého jména aby to nějakým způsobem zobrazilo co ten dotyčný už absolvoval nebo jaké má znalosti.
Díky.

Reklama

  • Stálý člen
  • *****
  • Příspěvků: 0


Daniel Tengler

  • Profík
  • *****
  • Příspěvků: 1 270
  • Jen nejsilnější přežijí ....
    • sw4all.cz
Re:Program - adresář s různými funkcemi
« Odpověď #1 kdy: 09. 11. 2012, 20:07:53 »
Dobrý den, všechno co požadujete lze provést v:
MS OFFICE EXCEL, MS OFFICE ACCESS.
Lze samozřejmě vytvořit takový program na míru s vlastní databází a filtrováním.
V tom problém nevidím. Určitě by se našlo i širší využití.
Více informací = rychlejší odpověď


Martin

  • Host
Re:Program - adresář s různými funkcemi
« Odpověď #2 kdy: 10. 11. 2012, 04:21:54 »
Samozřejmě, že zcela souhlasím s DanTenem.

Jenom bych si dovolil několik málo upřesnění.

1/ Výrazně bych upřednostňoval MS Excel opoti MS Access a to ze dvou velkých důvodů:

a) cena

- MS Excel je součástí VŠECH edicí MS Office (tedy např. MS Office 2010 pro domácnosti za cca 2800,- Kč nebo MS Office 2010 Starter zdarma s novým PC s OEM Windows)

- oproti tomu je MS Access součástí pouze "nejvyšších" edicí MS Office (např. MS Office Professional 2010 za částku vyšší než 16000,- Kč)

b) snadnost

- pro počítačového začátečníka (což se zcela jistě tazatele týká) je mnohonásobně snadnější začít vytvářet jednoduché tabulky v Excelu než v Accessu

2/ Automatické filtry apod. zvládá v pohodě i slabý odvar (napodobenina Excelu) Libre Office Calc, který je freeware

3/ Pokud půjde o malou databázi (tj. cca stovky až tisíce záznamů - asi ano, jinak by měl tazatel svého IT poradce) a je potřeba šetřit místo na disku (např. instalované na flash disku), tak bych preferoval obyčejný DBF soubor a ten prohlížel a editoval pluginem LookDBF, který je zdarma volitelným doplňkěm nejlepšího souborového manažeru zdarma : Far Manager v2.0 build 1807


Daniel Tengler

  • Profík
  • *****
  • Příspěvků: 1 270
  • Jen nejsilnější přežijí ....
    • sw4all.cz
Re:Program - adresář s různými funkcemi
« Odpověď #3 kdy: 10. 11. 2012, 12:13:46 »
ANO @Martine, Vy jako IT specialista víte co píšete.

Dobře tedy víte jak je snadné vytvořit databázový program s příjemným uživatelským prostředím, třeba i s vlastním databázovým řešením
bez zbytečných licencování a nákladů.

Cvakat data do tabulky je hezké, rychlé, ale nepřehledné (i graficky).
Samozřejmě že lze propjit několik sešitů křížem i s Wordem atd., ale, je zde velké ale.

Proč si nevložit do databáze např. foto, videozáznam ze schůzky (pohovoru), kopie dokumentů, kompresi dat ...........
budík (upozornění na událost), emailer ........., vlastní filtrování, zobrazení/skrytí sloupců ........, tisk, export (PDF, XLS, DOC, ODT, ODS, HTML, XML, RTF)

Tvorba takového databázového programu nezabere více než 40 hodin a pro managery, personalisty, by byl i přínosem.  8)
Více informací = rychlejší odpověď


Batozka

  • Host
Re:Program - adresář s různými funkcemi
« Odpověď #4 kdy: 10. 11. 2012, 21:08:47 »
Děkuji za radu. Ano jsem začátečnice a jdu se učit Excel  :)

Reklama

  • Stálý člen
  • *****
  • Příspěvků: 0